Hoppa till innehåll

Swedish christmas dinner in HK

12 december, 2010

 

 

 

 

 

 

I fredags bjöd Svenska Handelskammaren på jultallrik i SoHo. Självklart anmälde vi oss. det var jag, Elin, Claudia och Agnes. Claudia som är från Italien fick ett smakprov på den svenska julen, and she liked it!

Jag haffade trillingnöten, så gott! Sen bjöds det på glögg och lussekatter och middagen bestod av både kall och varm tallrik. Sen kom lucia och sjöng och vilken folksamling det blev utanför! Icke-svenskar tyckte nog detta såg väldigt intressant ut!

Nu ligger jag i sängen och pluggar för sista tentan imorgon och imorgon natt åker jag till Boracay, Filippinerna! Ska bli så skönt, tyvärr verkar vädret  vara lite tveksamt. Men så länge jag får ligga still och läsa en bok så är jag väldigt nöjd! Vi hörs därifrån! Ciao.

One Comment leave one →
  1. Kristina permalink
    30 december, 2010 9:53 f m

    Hej!

    Hittade din blogg för några dagar sen på högskolans hemsida. Jag ska söka textilingenjör till hösten så det var jätteroligt att hitta hit. Hoppas du inte slutat blogga 🙂

Lämna en kommentar