Hoppa till innehåll

New BFF

18 januari, 2011

 

Det här är mina nya bästa vänner! De ska bära mig runt en halvmara i maj. Premiärade dem igår på ett jympa pass och idag blev det löpning på band, 6km. Sen började mitt knä att protestera så det var lika bra att varva ned och strecha. Känns onödigt att slita ut knät första träningsveckan hemma.

Det är ju så att jag ska ge mig på Göteborgsvarvet. Jag ska springa 21 lätta kilometer, njuta varje sekund och det hela kommer att gå som en dans!

Jag tänkte ha en målsättning, något för att motivera träning så här knappa 20 veckor innan. Planen var att sikta på Maria Likars tid från -85. När jag igår upptäckte att den var på fantastiska 1.36 tänkte jag om. Ny plan är ännu inte spikad. ”Att ta sig runt” känns ju lite lamt, men kankse inte helt orealistiskt. Gissar att de närmsta träningsveckorna får visa.

No comments yet

Lämna en kommentar